Wyprawka dla noworodka.

Jedno z ciekawszych zajęć dla przyszłej mamy. Szukanie, wymyślanie i podziwianie nowych, ślicznych, ubranek, mebelków itp. rzeczy, które będą potrzebne jak maluszek pojawi się na świecie. 

Dawniej głoszono przesądy, że wyprawki nie wolno przygotowywać przed urodzeniem, ponieważ grozi to niepowodzeniami w ciąży. Na szczęście dziś ten mit omijamy szerokim łukiem, a wiele mam bardzo wcześnie, czasem już od pierwszych chwil, kiedy dowie się, że jest w ciąży rozpoczyna przygotowania elementów niezbędnych noworodkowi.
Ja, w związku z naszymi wcześniejszymi przygodami dość późno zabrałam się za kompletowanie wyprawki, bo właściwie dopiero teraz, jednak postanowiłam podzielić się z Wami tym, co uważam za niezbędne i liczę na to, że może ktoś z Was uzupełni to, o czym ja zapomniałam...

Więc tak...
Jeśli decydujemy się na przygotowania musimy najpierw podjąć decyzję, czy maluszek będzie mieszkał z nami, w naszej sypialni, czy też od razu będziemy nasze dzieciątko kwaterować w jego własnym pokoju, czy też pokoju dzielonym z rodzeństwem. Gdy podejmiemy tę decyzję musimy zastanowić się, czy któreś z pomieszczeń będzie wymagało remontu oraz obliczyć ile mamy w nim miejsca dla naszego dziecka.
Kiedy już to przeliczymy, przemyślimy i jesteśmy zdecydowani możemy przejść do "listy wyprawkowej". 
I tak, potrzebne będą:

  1. Łóżeczko + materac + pokrowiec na materac, prześcieradło i ewentualnie pościel (wkład+powłoczki z ochraniaczem na szczebelki 2-3 komplety),
  2. Kocyk 2-3szt. (lekki, grubszy)
  3. Rożek 2-3szt.
  4. Przewijak (w zależności od posiadanego miejsca, jako element osobny lub taki nakładany na łóżeczko),
  5. Wanienka + stojak (ze stojakiem będzie po prostu wygodniej, ale nie jest niezbędny),
  6. Butelki 2*125ml + 2*260ml (jeśli będziemy karmić piersią, to na początek wystarczą tylko małe, jeśli nie, to kupujemy również duże i pamiętajmy o mleku dla dziecka) + dodatkowe smoczki,
  7. Podgrzewacz do butelek, 
  8. Czyścik do butelek,
  9. Pokrowiec na butelkę,
  10. Termometr,
  11. Nawilżasz powietrza,
  12. Niania elektroniczna (jeśli mamy duże mieszkanie i maluszek będzie spał w swoim pokoju)
  13. Wózek (ja akurat jestem zwolenniczką modeli 3w1) + pościel, poduszka do wózka; warto zwrócić uwagę na akcesoria jakie dołączone są do wózka (folia, moskitiera, torba itp.)
  14. Pieluszki tetrowe ok. 20szt.,
  15. Pieluszki flanelowe ok. 5szt.,
  16. Pieluszki jednorazowe najmniejszy rozmiar - 2 opak. na początek,
  17. Ręcznik z kapturkiem - 2-3szt,
  18. Produkty higieniczne (mokre chusteczki, płyn do kąpieli, puder, krem, balsam itp.).

Ubranka: (oczywiście zależnie od pory roku, w której będziemy rodzić). Modyfikujemy zestawy w zakresie body (długi, krótki rękaw) oraz kaftaniki i koszulki kopertowe. Jeśli rodzimy na jesień/zimę ważny będzie zakup kombinezonu.

Ubranka kupujemy na początek w rozmiarach 56 i 62: (ilość sztuk z każdego z rozmiarów):

  • Body długi rękaw 5-6 szt.
  • Body krótki rękaw 5-6szt.
  • Śpioszki 2szt.
  • Pajacyki 2szt.
  • Półśpioszki 3-4szt.
  • Kaftaniki 2-3szt.
  • Koszulki kopertowe 2-3szt.
  • Czapeczki wiązane 2szt. (grubość zależna od pory roku, mogą być też nie wiązane, dla dziewczynek również można dokupić opaski)
  • Skarpetki 6par
  • Rękawiczki "niedrapki" 2pary.

Zabawka dla naszego maluszka (żeby było przytulniej) chociaż może to być karuzela na łóżeczko, miś szumiś, podobno bardzo przydatne zabawki 😉

To wszystko co mi przyszło do głowy. Jeśli chcecie coś dodać czekam z niecierpliwością na Wasze komentarze.


Komentarze

  1. Znając moją pralkę, która namiętnie wpieprza nasze skarpetki i poźniej nie mogę znaleźć pary, muszę pomyśleć o więcej niż 6-ciu parach dla małej :)
    Ja jeszcze dodatkowo mam w planach zaopatrzyć się (na szczęście mogę liczyć na moje znajomą, która zaoferowała mi, że pożyczy nam) w koszyk taki na kółkach, coś a'la kosz mojżesza. Koleżanka polecała mi kokon, których obecnie pełno na rynku, żeby móc spokojnie połozyć dziecko np na kanapie, jednak dla mnie praktyczniejszy jest kosz, który mogę przetransportować ze sobą w razie czego po całym mieszkaniu żeby mieć maludę na oku.
    Zaczynam pomału kompletować, bo koszty są jednak spore jakby wszystko na raz kupić. A tak- przy okazji jakichś zakupów w rossmanie np dorzucam mokre chusteczki np :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie tego nie ujęłam, ponieważ przyszło mi to do głowy nieco później. My postanowiliśmy zaopatrzyć się w leżaczek-bujaczek. Taki który można stosować już od urodzenia 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogę uwierzyć, że już niedługo sama będę tak wszystko wybierać :) jejku takie cuda się w życiu zdarzają :) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się razem z Tobą. I wiesz co, pomimo wydatków to super sprawa. To wszystko jest takie słodkie. 😍

      Usuń
  4. Naprawdę wierzę, i już się nie mogę doczekać zakupów, a w szczególności zakupu wózka :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na początku byłam przerażona ilością rzeczy, jakie trzeba kupić dla noworodka, ale wszystko się zmieniło, gdy dziecko dorosło. Teraz to dopiero trzeba nakupić dużo rzeczy! Największy problem mam zawsze ze znalezieniem odpowiednich butów i tutaj stawiam zawsze na pomoc od https://butymodne.pl/balerinki-dzieciece-dla-dzieci-c83674.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jak mówią "im dalej w las, tym więcej drzew". Buty to bywa wyzwanie, szczególnie fason i rozmiar, ale internet jest pełen wskazówek, ja często korzystam ze strony butydlamalucha, bo dokładnie mierzą wkładki, a później szukam modelu w innych sklepach i wybieram tam gdzie najtaniej 😉

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty